CRONICA: Festivalul Internaţional Ethno Jazz 2010 - Ziua 4

Data: 23 - 26 Septembrie 2010

Descriere

În ultima zi a Festivalului Ethno Jazz, pe 26 septembrie 2010, sala a fost ahiplină, chiar au fost aduse şi scaune adăugătoare pentru doritorii de a veni la încheierea ediţiei a noua a festivalului.

Radio. String. Quartet. ViennaPrima formaţie care a evoluat în acea seară era Radio. String. Quartet. Vienna din Austria, în componenţa căreia erau 3 viorişti şi o violoncelistă. Ei au propus o nouă variantă a pieselor lui John McLaughlin (compozitor şi cîntăreţ de jazz), interpretînd,  cu instrumentele sale, melodiile destinate chitarei, tobelor şi clapelor. Astfel publicul a avut ocazia să asculte o interpretare inedită ale acestor piese.

The Port of CulturesDupă o pauză de aproximativ jumătate de oră, timp în care se instalau instrumentele muzicale ale formaţiilor Trigon (Moldova), The Shin (Georgia) şi Valts Puce Quartet (Letonia), s-a început a doua parte a serii muzicale. Cele trei trupe, formînd un proiect comun denumit "The Port of Cultures", au interpretat împreună o piesă de jazz pestriţă cu elemente folclorice din ţările de baştină ale formaţiilor. Apoi, pe scenă a rămas trupa Trigon care a cîntat două piese proprii, după care li s-a alăturat şi Valts Puce Quartet pentru a prezenta o piesă împreună. Trigon a părăsit scena pentru a-i lăsa pe Valts Puce Quartet să cînte cîteva cîntece cu elemente folclorice letone, evidenţiindu-se îndeosebi vocile puternice ale solistelor.

TrigonValts Puce QuartetValts Puce Quartet

The Shin a urcat pe scenă ca să interpreteze un duet cu Valts Puce Quartet. Aceştia, nu doar ca au prezentat publicului o combinaţie interesantă de elemente naţionale muzicale georgiene şi letone, dar şi au oferit spectatorilor mici secvente de dansuri caucaziene de către Aleksandr Chumburidze, interpret şi dansator din trupa The Shin. După tradiţia deja formată de colectivele precedente, The Shin au rămas singuri pe scenă pentru a cînta cîteva creaţii proprii.

The Shin & Valts Puce QuartetThe ShinThe Shin

Spre sfîrşit, pe scenă au apărut toţi cei din "The Port of Cultures" pentru a interpreta o sonată folclorică din patru părţi, încheind astfel concertul cu o piesă complexă cu elemente de jazz şi muzică naţională din Moldova, Georgia şi Letonia.

Publicul a rămas încîntat de o astfel de prestaţie genială, ridicîndu-se în picioare pentru a aplauda şi a chema interpreţii la bis. În aşa mod original s-a sfîrşit cea de-a noua ediţie a Festivalului Ethno Jazz, demonstrînd în acest an o lume tot mai complexă şi mai variată a ethno-jazz-ului.

Vom aştepta cu nerăbdare cea de-a zecea ediţie, jubiliară, a Festivalului Ethno Jazz din 2011!

Radio. String. Quartet. ViennaRadio. String. Quartet. ViennaRadio. String. Quartet. ViennaRadio. String. Quartet. ViennaRadio. String. Quartet. ViennaRadio. String. Quartet. ViennaRadio. String. Quartet. ViennaRadio. String. Quartet. ViennaRadio. String. Quartet. ViennaRadio. String. Quartet. ViennaRadio. String. Quartet. ViennaRadio. String. Quartet. Vienna
În imagini: Radio. String. Quartet. Vienna

The Port of CulturesValts Puce QuartetThe ShinTrigonTrigonTrigonTrigonValts Puce QuartetValts Puce QuartetValts Puce QuartetThe ShinValts Puce QuartetThe Shin & Valts Puce QuartetThe ShinThe Port of CulturesThe Port of Cultures
În imagini: The Port of Cultures

Autentificare

Vă rugăm să introduceți emailul și parola Dvs: