CRONICA: Festivalul Internaţional Ethno Jazz 2010 - Ziua 2

Data: 23 - 26 Septembrie 2010

Descriere

Pe 24 septembrie, în a doua zi a Festivalului Ethno Jazz 2010 pe scenă au evoluat trupele: 3 Art (Moldova), Chengetai (Franţa/Zimbabwe) şi Bester Quartet (Polonia).

Primii au cîntat 3 Art – un trio format la finele festivalului precedent, în componenţa căruia sunt 2 membri ai formaţiei Trigon şi unul dintre organizatorii festivalului. Piesele lungi, cu pasaje atît stringente, cît şi unele calme, predominate de sunetele clarinetului au stîrnit un val lung de aplauze. Printre piesele interpretate, ei au oferit spectatorilor şi o interpretare proprie a celebrei piese "Caravana".

3 Art3 Art3 Art
În imagini: 3 Art

ChengetaiApoi pe scenă a urcat trupa Chengetai. Muzica interpretată era un amestec de jazz clasic, jazz afro-cubanez şi melodii tradiţionale ale Africii de Sud, interpretate atît în engleză şi franceză, cît şi în limba natală a solistei trupei, Chengetai Razemba, originară din Zimbabwe. După ce formaţia a interpretat ultima piesă şi a ieşit după culise, publicul continua să aplaude astfel încît Chengetai s-a întors singură pe scenă şi a cîntat solo o scurtă piesă vocală de mai puţin de-un minut. Probabil, atunci publicul a auzit cel mai bine puterea şi frumuseţea adevarată a vocei sale.

ChengetaiChengetaiChengetaiChengetai
În imagini: Chengetai

Bester QuartetUltima trupă care urma să iasă pe scenă a fost Bester Quartet. Muzicienii au început recitalul cu o piesă vioaie în care fiecare membru al trupei şi-a demonstrat măiestria prin solo-urile care alcătuiau marea parte a pieselor. Melodiile lor deveneau, deseori, violente şi psihodelice, îndeosebi în piesa "Memento Mori", care apoi deveni tragică şi melodioasă. Mişcările şi expresiile de pe feţele interpreţilor amplificau show-ul. Publicul a rămas frapat de recitalul excepţional şi aplaudînd îndelungat frenetic, a reuşit să-i cheme pe cei de la Bester Quartet la bis pentru încă o ultimă piesă.

Bester QuartetBester QuartetBester QuartetBester QuartetBester QuartetBester Quartet
În imagini: Bester Quartet

Chengetai

Chengetai

Chengetai

Bester Quartet

Bester Quartet

În a doua zi a Festivalului Ethno Jazz pe scenă au evoluat trupele: 3 Art (Moldova), Chengetai (Franta/Zimbabwe) şi Bester Quartet (Polonia).

Apoi pe scenă a urcat trupa Chengetai. Muzica interpretată era un amestec de jazz clasic, jazz afro-cubanez şi melodii tradiţionale ale Africii de Sud, interpretate atît în engleză şi franceza, cît şi în limba natală a solistei trupei, Chengetai Razemba, originară din Zimbabwe. Dupa ce formaţia a interpretat ultima piesă şi a ieşit după culise, publicul continua sa aplaude astfel încît Chengetai s-a întors singură pe scena şi a cîntat o scurtă piesă vocală de mai puţin de-un minut, fără acompaniment muzical. Probabil, atunci publicul a auzit cel mai bine puterea şi frumuseţea adevarată a vocei sale.

Ultima trupă care urma să iasă pe scenă a fost Bester Quartet. Muzicienii au început recitalul cu o piesă vioaie în care fiecare membru al trupei şi-a demonstrate măiestria prin solo-urile, care alcătuiau marea parte a pieselor. Melodiile deseori psihodelice, cu pasaje violente începeau cu sunete haotice, iar apoi deveneau melodioase, tragice şi pesimiste, ca de exemplu, în piesa "Memento Mori". Mişcările şi expresiile de pe feţele interpreţilor amplificau show-ul. Publicul a rămas frapat de recitalul excepţional şi aplaudînd îndelungat frenetic, a reuşit să-i cheme pe cei de la Bester Quartet la bis pentru încă o ultimă piesă.

Autentificare

Vă rugăm să introduceți emailul și parola Dvs:

Înregistrare Express