CRONICA: Festivalul Internaţional Ethno Jazz 2010 - Ziua 3

Data: 23 - 26 Septembrie 2010

Descriere

În a treia zi a Festivalului Ethno Jazz, ce a avut loc pe 25 septembrie, sala a fost arhiplină, ca şi, de fapt, în zilele precedente. În acea zi pe scenă urmau să iasă trupele: Hadouk Trio (Franţa/SUA) şi Harri Stojka Gipsy Swing Quartet (Austria/Franţa).

Hadouk TrioHadouk Trio şi-a început recitalul cu o melodie calmantă şi destul de originală. Piesa "Doudouk", în care unul dintre fondatorii trupei, Didier Malherbe, a cîntat la doudouk (un instrument ce se aseamană cu flautul), a fost , probabil, cea mai memorabilă piesă interpretată de această trupă. Evoluţia originală a trupei a fost puternic aplaudată de către public, după care Hadouk Trio a ieşit şi la bis.

Harri Stojka Gipsy Swing QuartetDupă o pauză de aproximativ jumătate de oră, timp în care formaţia Harri Stojka Gipsy Swing Quartet îşi instala instrumentele, a urmat a doua parte a festivalului. Muzica, interpretată de ei, era un mix dintre jazz-ul şi blues-ul mijlocului secolului XX, conţinînd solo-uri generoase la tobe, violoncel şi cel mai mult la chitară. Harri Stojka, liderul şi chitaristul trupei, a fost foarte deschis şi vesel cu publicul, improvizînd, chiar, un duel de chitare cu Claudius Jelinek, chitaristul secund, în timpul interpretării unei piese.

Harri Stojka Gipsy Swing QuartetLa sfîrşitul concertului trupa Harri Stojka Gipsy Swing Quartet a ieşit la bis pentru a interpreta o ultimă piesa. Remarcabil e faptul că la sfîrşitul acestei piese Harri Stojka a continuat îndată un alt cîntec la chitară, care, după expresiile de pe feţele celorlalţi muzicieni, nu a fost planificat dinainte. Totuşi, în cîteva clipe ei au prins noul ritm şi au început să-l acompanieze pe Harri. Concertul s-a terminat, astfel, cu o euforie totala a publicului.

Hadouk TrioHadouk TrioHadouk TrioHadouk TrioHadouk TrioHadouk TrioHadouk TrioHadouk TrioHadouk TrioÎn imagini: Hadouk Trio

Harri Stojka Gipsy Swing QuartetHarri Stojka Gipsy Swing QuartetHarri Stojka Gipsy Swing QuartetHarri Stojka Gipsy Swing QuartetHarri Stojka Gipsy Swing QuartetHarri Stojka Gipsy Swing QuartetHarri Stojka Gipsy Swing QuartetHarri Stojka Gipsy Swing QuartetHarri Stojka Gipsy Swing QuartetHarri Stojka Gipsy Swing QuartetHarri Stojka Gipsy Swing QuartetHarri Stojka Gipsy Swing QuartetHarri Stojka Gipsy Swing QuartetHarri Stojka Gipsy Swing QuartetHarri Stojka Gipsy Swing QuartetÎn imagini: Harri Stojka Gipsy Swing Quartet

Hadouk TrioHadouk TrioHadouk TrioHadouk TrioHadouk TrioHadouk TrioHadouk TrioHadouk TrioHadouk TrioФото: Hadouk Trio

Autentificare

Vă rugăm să introduceți emailul și parola Dvs: